091223 - Dan före dopparedan...

Så kom nu denna dagen. Den längsta dagen på hela året när man var barn och nåt visst är det väl ändå. Nästan som den hade några timmar extra för även om jag har gjort ganska mycket idag så är inte klockan så himla mycket. Mörkret ligger tungt på taken och ljusen fladdrar och kvällen känns magisk. För hade jag haft en öppen spis så hade jag absolut ställt fram ett glas mjölk och några kakor ifall tomten skulle vilja titta in. Tänk om det skulle ligga några extra paket under granen när man vaknar. Så magisk är denna helg för mig...

Att snön ligger vit på marken och härliga, mysiga sånger ljuder från högtalarna gör det hela ännu intensivare. Tänk er att det är som en långdragen njutning som nu avslutas i en sån extas att du knappt kan andas när du tänker på det. Så magisk är denna helg för mig...

Att krypa upp soffan med en kopp te med dina nära och kära och bara njuta av varandras sällskap. Att passa på att fördjupa sig i dem du inte träffar tillräckligt ofta. Så magisk är denna helg för mig...




Har idag varit på julklappsbyte hos Cic. Mycket trevligt! Vi "slogs" om julklapparna för varje gång man fick en 1 eller 6 så fick man sno någon annans julklapp tills klockan ringde. De klappar man då hade fick man behålla. Ibörjan var alla långsamma och trevande och tyckte att det tog lång tid och så men ju längre tid vi höll på desto snabbare ville alla slå och blev hetsigare för att "vinna" tillbaka det man ville ha. När tiden var slut hade jag lyckats behålla 5 saker, ett fia med knuff-spel, en hyacint, 2 böcker och en pruttkudde. Haha mycket roligt var det. När vi körde det här på jobbet tror jag att vi var lite för många med lite för få paket. Nu hade ju några haft med sig flera paket så det blev en hel del att slåss om...

Nu hade jag egentligen tänkt att städa medan sambon var iväg (svärmor ska äta frukost här imorgon) men jag fastnade framför datorn och framför tvn, John Tucker must die. En lagom, härlig chickflick =)

Hörs mera sen, eller imorron.
Puss


Kommentarer
Postat av: Johan

Fin blogg :) kolla in min är en kille som ha blogg men så långt ifrån bögblogg man kan komma, är en fordonare som gilla att gymma köra skoter och toksladda med bil :)

2009-12-23 @ 23:59:30
URL: http://beckmansbruk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback