091221 - Inlagd sill...



Japp nu är snart sillen inlagd och klar. Jag har aldrig gjort det förut men jag hoppas att den blir god. Iof ska ju inte jag äta den så egentligen spelar det inte mig så himla stor roll men det kan ju vara kul för de andra om den inte är helt oätlig iaf. Jag får väl köpa med mig en burk färdiginlagd sill ifall att på julafton =)

Idag har jag även jobbat min sista dag för året. Nu är jag ledig till och med 4 januari. Ska bli ganska skönt att bara ta det lite lugnt och kunna ta lite sovmorgnar och så. Annars har jag nog hyfsat mycket att göra under ledigheten. Men det är nästan bara saker som jag tycker är roliga att göra förutom att städa källaren. Men det är ett ont måste för att kunna få fram julgranen så det är väl lika bra att göra det imorgon så man har det gjort. Då kan jag slappna av lite mera sen. Har även en del julklappar att slå in och några ska inhandlas för jag har blivit bjuden på julklappsbyte på onsdag hemma hos en kompis. Man får köpa hur många julklappar man vill men totalsumman får inte bli mera än 50 kr. Sen kommer vi att göra en lek av det och jag tror att det är samma lek som vi gjorde på fulklappsbytet på jobbet i onsdags. I sånna fall så är den grymt rolig.

Jag ska även hinna med och baka lite julgodis och en omgång med toscabitar att ha med mig på julafton. Så jag har att göra, men det är roligt. Jag har sagt det förr och jag säger det igen: jag älskar att baka!!!!

Sitter just nu och kollar på när sambon kör Forza 3 på X-boxen. Fy fan vilket roligt spel det är. Vi har dessutom ratt och pedaler och så sitter vi i en fotölj så det blir som att sitta i en riktig bil och köra så känslan blir helt GRYM. Mycket bra julklapp! Tack svärfar!!!!



Nu ska jag göra iordning det sista med sillen så den blir klar.
Hörs mera sen
Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback