091201 - Första december...

Hej på er!
Jag älskar verkligen julen. Jag hatar att det är så mörkt och grått den här årstiden men så fort man kommer in i december känns hela kroppen helt varm igen. Börja tända ljus (vilket jag började med redan för ett par veckor sedan), öppna kalendrar, baka, planera julmat som man ska göra osv. Jag tror att jag är extra pysslig i år faktiskt. Vet inte varför men man har väl blivit äldre förståss. Jag har nu bott i min lägenhet i 2 år fr o m idag. Känns ganska bra faktiskt. Tredja julen och i år känns det på riktigt. Det var länge sedan det gjorde det faktiskt. Jag och sambon är tillsammans, vi ska fira hos mamma och pappa tillsammans med syster och hennes familj(blir säkert några fler) på julafton. Dessutom ska jag till en kompis på fredag och julpyssla så det gör väl ännu mer till. Känns som om det kan bli en riktigt bra december i år. Lite snö skulle ju inte sitta fel. Vi har ju fått minusgrader nu iaf...

Idag har jag kännt mig sämre än igår. Igår var jag rätt pigg och fruktansvärt rastlös men idag har jag varit riktigt orkeslös. Men jag har bestämt mig för att jobba imorron iaf. Orkar inte vara hemma längre. Det är så fasligt tråkigt.

Sitter och kollar på resor till Rom. Vi har ju tänkt att åka dit antingen i juli eller i december nästa år och jag har hittat ett alldeles underbart hotell som vi båda faktiskt tyckte om. Det ligger mitt inne i citykärnan, 4 stjärningt, ett stenkasst ifrån Vatikanstaten och Spanska trappan + ett av de största shoppingområderna. Kan det bli bättre??
Här hittar du dit...



Visst är det fint. Tror inte att det är jätte skönt att sitta på takterassen mitt i vintern kanske, hehe men iaf.

Nu blir det lite kaffe och hemgjorda chokladbollar...

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback