100621 - Paniken har bytits mot lugn....

Hej på er!

Nu börjar pulsen äntligen gå ner igen men fy fan vad jobbigt det var imorse. Jag satt framför datorn och fick bara för mig att jag skulle gå in på studera.nu för att se hur det gick med min anmälan. Varför jag kände på mig att jag behövde det vet jag inte men det gjorde jag iaf. Väl inne på sidan ser jag att behörighet saknas för det jag har sökt för att jag saknar steg 3 i ett modernt språk.....VAAA??? Jag som har läst både spanska och tyska liksom. Om de inte har dessa kurser kommer jag inte in i höst...(jag försökte maila dem men jag kände att det skulle ta för lång tid innan jag fick svar)

Dessa kurser låg på ett samlat dokument som jag hade skickat in i april. Tror ni att det hade kommit in?? NEPP. PANIIIIK.... Börjar leta i hela lägenheten efter pappret så jag kunde skicka in det igen. Jag rev ut ALLT minst 4 gånger. Hela golven var fulla med saker till slut som jag hade flyttat på för att hitta dokumentet... Tror ni att jag hittar det??? NEPP

Så till jobbet med paniken sprutande omkring mig och börja leta igenom hela skåpet för att se om det möjligtvis fanns där... NEPP
Mamma föreslog att jag skulle ringa till Rinman och be dem om ett nytt dokument. Så den stackars kvinnan som tog emot mitt samtal måste ha trott att jag var helt galen men hon var trevlig och sa att hon skulle skicka hem det till mig. Skitbra tänkte jag...ända tills jag hade lagt på. Faan då blir det ju jättesent innan det kommer in igen ju...
Så jag ringde upp henne igen och frågade om jag kunde komma på en gång och hämta det istället. Så iväg in till stan igen, hämta kuveret och vidare. På väg tillbaka till jobbet kom jag på att jag nog behöver lägga på kuvertet inne i stan. Så då ringde jag min kära svärmor och frågade lite fin om hon var på jobbet och om hon hade en kopiator där som jag fick låna. Absolut sa hon så jag svände bilen dit istället. Kopierade, letade på adressen och la på kuvetet på väg till jobbet. Phuuuh nu kunde jag andas ut. (trodde jag ja)

Lagom till rasten kom jag på att det kanske vore bättre att faxa pappret så jag var säker på att det verkligen kom in i dag som det skulle. Ringde dit och fick prata med ytterligare en trevlig kvinna som sa att om jag kunde faxa in pappret idag så var det lugnt. Skitbra tänkte jag och började faxa... Där kom stressen igen för faxet kom inte fram. Jag försökte igen och igen och igen.... Efter den 10:de gången hade paniken slagit rot ordentligt igen och jag kände att jag snart inte skulle orka mera. Ringde antagningen ytterligare en gång och som jag misstänkte så försökte alla faxa idag eftersom det var sista dagen att kompletera från komvux och så. Hon sa iaf att det var helt galet där men att de nu hade öppnat ett nummer till som man kunde faxa till men att det bara var att fortsätta försöka. Så efter första gången på det nya numret kan dokumentet ÄNTLIGEN fram och min lycka var total =)

Nu hoppas jag bara på att allt går vägen så jag verkligen kommer in i höst...


Har jag berättat det förresten att jag ska plugga?? Jag vet inte om jag har sagt det förut rätt ut men det är vad jag satsar på, bara jag kommer in. Jag har alltså tänkt att plugga Språkvetenskapligt program i Uppsala. SNÄLLA HÅLLA ALLA TUMMAR NI HAR FÖR ATT JAG KOMMER IN!!!!!

Nu känns det som om det är dags för sängen. Det har varit en riktigt tuff dag som ni säkert förstår och imorron blir det inte lugnare.

Puss och godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback