100613 - PARKEN ZOO OCH KAPNING...

Godmorgon godmoorgon!!

Har ni haft en trevlig helg?? Trots det tråkiga vädret har jag haft en mycket mysig och trevlig helg.

Fredagen blev en kort kväll (som alltid på fredagar för jag är alltid skittrött). Vi käkade middag på Innovation och nu börjar det märkas att min magsäck har krympt för jag orkade knappt äta hälften av maten som jag i vanliga fall brukar äta allt och lite till av. Så jag fick faktiskt be om att få en dog-bag med mig hem. Det blir nog till frukost idag istället...

Igår var jag på Parken Zoo med syster, svåger, systerdöttrarna (den minsta sov iof hela tiden), mamma och pappa. Det var lite mulet och kom lite regn då och då men vi hade det trevligt iaf. Vi busade massor med Elsa och hon NJÖÖT av att få vara i 5 vuxnas centrum =) Hon är verkligen världens gulligaste unge =D
När jag kommit hem och värmt mig en stund var det bara att byta om och hjälpa Rauken och sambon att såga ved. Det garaget som "vi" rev förra helgen skulle nu kapas upp och läggas på kärra så Rauken har något att elda med i vinter. Det var ingen liten hög vill jag lova och grabbarna hade hållit på sedan 9-tiden så de tyckte att det var skönt att jag kom och hjälpte till. Det går så mycket fortare om man är en som drar fram plankorna, en sågar och en lastar. Det gick oerhört smidigt men det var fruktansvärt kallt vill jag lova. Vi höll på mitt i regn och blåst. Därför fick det bli en varm pizza till middag så jag skulle få upp värmen igen. Även här blev hälften över så det finns också att äta till frukost =)
På kvällen stack vi ut till Rauken och umgicks och tog ett glas vin. Mycket trevligt även det =)


Idag fick sambon sovmorgon. Han orkade inte gå upp och eftersom jag fick sova mig igenom hela tvättningen förra veckan så är det inte mer än rätt att han får sova idag. Så nu sitter jag här och tittar på Pippi Långstrump på Canal+ SF. Det finns inte så mycket att se så här dags på söndagar. Det är snart dags att gå ner i tvättstugan och sen få upp sambon så vi kan äta lite frukost. Jag kan kanske dela med mig lite av min överblivna mat från helgen...
Vädret verkar vara lite finare idag så vi är kanske ute och njuter av det senare.

Ha en bra söndag

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback