100601- Sommar...

Jaha, då var vi redan inne i sommaren. Idag är det redan 1 Juni och jag kan fortfarande inte fatta vart Maj tog vägen. Jag tycker att den precis började och nu är den redan borta. Vad har jag då hunnit med under maj... Öhh, inte mycket eller massor, det beror på hur man ser det. Det har inte varit mycket tid över för vila i veckorna men jag har tagit det desto lugnare på helgerna. Jag har faktiskt valt att inte boka upp mina helger allt för mycket just för att jag ska hinna med att vila och bara göra sådana saker som jag faktisk vill och orkar göra för tillfället... Det handlar om prioritering från min sida.

Idag var det fruktansvärt svårt att ta sig upp ur sängen. Varför vet jag inte men energin är bara totalt bortblåst. Som tur är (eller vad man nu ska säga) så är vi många som känner oss så här just nu. Jag tror att det beror på att vi faktiskt behöver ha semester snart för det börjar kännas att det är ett helt år sedan sist. Vi ska bara hinna med allt som juni har att erbjuda innan det är ledighet som gäller...

Jag har faktiskt inte så där jättemycket planerat för semestern men jag fick en bok av min faster igår (eller egentligen var de två) som tack för hjälpen. Den heter "Gå ner i vikt och rena kroppen med DETOX".
Bildkälla

Det går ut på att man under 14 dagar bara äter saker som får slaggprodukterna att försvinna från kroppen och renar alla inre organ. Det är mycket frukt och grönsker som gäller och en del andra livsmedel som komplement. Det man ska undvika är bla:

processad mat
härdade fetter
alkohol
kaffe
svart te
salt
socker
komjölksprodukter
vete
nötkött
fläskkött.

Inget konstigt egentligen för en hel del ska du ju försöka att undvika annars också. Det kommer att bli en hel del nya produkter för mig som jag faktiskt aldrig har smakat förut, men det ska bli spännande.
Så jag tänkte faktiskt köra en detox i början av min semester så jag kan briljera med några extrakilon borta innan invägningen =) Hehe Dessutom tror jag att det kan vara bra för min kropp med en nystart...

Nu ska jag laga lite mat. Magen börjar skrika här så det är nog dags att lyssna på den.

Hörs sen

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback